cyexclusive.co.il Uncategorized הכנה לקראת ניתוח החלפת ירך

הכנה לקראת ניתוח החלפת ירך




עתידים לעבור ניתוח החלפת ברך?

כל מה שצריך לדעת על הליך ההכנה לקראתו- במאמר הבא

למה חשובה הכנה לקראת ניתוח?

טיפולים רפואיים בכללם, ובפרט תהליכים ניתוחיים מעוררים תחושות שונות בקרב המטופלים: מחשש טבעי ומובן ועד לחץ וחרדות של ממש. עם זאת, מודעות לתהליך עשויה להפחית עד מאוד את החששות, שכן ידיעה, באופן טבעי, מייצר תחושת שליטה, ושליטה= תחושת ביטחון. 

מה חשוב להביא?

טרם הניתוח חשוב להצטייד במסמכים רלוונטים. כשמדובר בניתוח החלפת ברך למשל, יש לזכור להביא צילום אק"ג, עמוד שידרה מותני, אגן מפרקי הירכיים, מפרק פגוע ומפרק ירך. 

קבלה במשרד ביה"ח 

עם הגעתכם לבית החולים תתקבלו במשרד בית חולים לצורך מספר סידורים טכניים. אחות מצוות האחיות של בית החולים תקבל אתכם למחלקה הרצויה, תכין את התיק הרפואי האישי שלכם ותערוך לכם תדרוך נהלים לזמן השהות במחלקה וסביבו. לאחר מכן, תעברו בדיקות כלליות על ידי רופא מצוות הרופאים ותשוחחו עימו. בשיחה חשוב מאוד לזכור לדווח על תרופות שונות במידה ואתם נוטלים, אלרגיה או רגישות מסוימת. 

על מה חשוב להקפיד?

-שמירה על צום מלא מינימום 6 שעות קודם הניתוח.

-הסרת לק, תכשיטים, עדשות, שיניים תותבות וכו' טרם הניתוח. 

הרדמה

את ניתוח החלפת ירך ניתן לבצע תוך הרדמה כללית או הרדמה אזורית. בניתוחי החלפת מפרקים מקובל לבצע הרדמה מקומית ולא הרדמה כללית, שכן בהרדמה כללית קיימים סיכונים כמו פקקת של הורידים לאחר הניתוח, בשונה משיעור הסיכונים בהרדמה מקומית. עם זאת, ההחלטה באשר לסוג ההרדמה נקבעת על ידי הרופא המרדים טרם הניתוח. 

אופן ההרדמה יכול להתבצע באמצעות תרופות דרך הפה בשילוב מעט מים או על ידי זריקה. התחושה המרכזית לאחר הזרקת הזריקה לפני דיווחים של מטופלים שונים היא בעיקר נינוחות ויובש בחלל הפה. מלבד זאת, תקבלו גם אנטיביוטיקה תוך ורידית טרם תחילת ההליך הניתוחי.

לאחר ההרדמה

לאחר הליך ההרדמה תועברו לחדר ההמתנה בו תצטרכו להמתין לקליטתכם על ידי אחות מצוות האחיות. ההמתנה בחדר זה אינה אורכת זמן רב, ולאחר מעט זמן תועברו לחדר הניתוח. בחדר הניתוח יוחדר קטטר ויתבצע הליך חיטוי לגפה המיועדת לטיפול. 

בתום הניתוח תעברו לחדר המכונה 'חדר ההתאוששות' תוך ליווי הרופא המרדים לצורך מנוחה, החלמה וצבירת כוחות. בחדר ההתאוששות יתבצע מעקב אחר מצבכם הבריאותי, תחוברו למכשיר ניטור של לחץ הדם שלכם, מדדי דופק וכדומה.  בתום השהות בחדר זה, תעברו למחלקת האשפוז. 

עוד שאלות? לחצו כאן למידע נוסף ותהנו ממידע רלוונטי

Related Post

תפיסות שגויות נפוצות לגבי מזון רפואי לכלביםתפיסות שגויות נפוצות לגבי מזון רפואי לכלבים



בעולם שבו כולם הם מומחים המוכרים על עצמם, קל ליפול טרף לתפיסות שגויות פופולריות לגבי מזון רפואי לכלבים. פוסט זה בבלוג יפריך מיתוסים נפוצים ויספק בהירות לגבי הנחיצות, היעילות והבטיחות

טוס ליעדים אקזוטיים בתאילנד במחירים נמוכים עם תאי טורסטוס ליעדים אקזוטיים בתאילנד במחירים נמוכים עם תאי טורס



                           גלו את העולם הקסום של חוות נסתרות בתאילנד, שם תוכלו לחוות תרבות מקומית אותנטית וטבע עוצר נשימה